Castellano

MGC Corredoria d’Assegurances i Reassegurances

per a la teva tranquil·litat

CANAL INTERN D’INFORMACIÓ

En el marc del programa de compliment normatiu del Grup MGC, al que pertany MGC Insurance Brokerage, Correduría de Seguros y Reaseguros, S.L., i del sistema de prevenció de riscos penals establert, s’ha implementat el Canal intern d’informació, donant compliment així a la legislació vigent.

El Canal permet a les persones treballadores del Grup MGC, i a aquelles que hi estiguin vinculades, comunicar determinada informació sobre presumptes infraccions penals o administratives, sancionades per la normativa en vigor, inclosa la europea, així com sobre possibles incompliments de les pautes o normes previstes al Codi ètic i de conducta, garantint la protecció adequada a les persones implicades.

No s’admetran a tràmit les comunicacions que siguin falses o fetes amb mala fe, no estiguin fonamentades o motivades, versin sobre fets que no siguin constitutius d’infracció o estiguin vinculades a conflictes interpersonals, procedint a continuació al seu arxiu.

Així mateix, s’arxivaran aquelles comunicacions que tractin sobre queixes o reclamacions, o derivin de l’exercici dels drets en matèria de protecció de dades personals, les quals s’hauran de tramitar per mitjà de les vies establertes.

Com formular una comunicació?

La comunicació podrà fer-se per escrit a través de l’enllaç que figura al peu del present escrit o verbalment al telèfon 93 414 42 60, sens perjudici de poder sol·licitar una reunió presencial amb la persona designada com a Responsable del Sistema intern d’informació establert pel Grup MGC.

Addicionalment, la persona informant podrà adreçar-se també per a fer l’oportuna comunicació de les accions o omissions que corresponguin, al Canal extern d’informació de l’Autoritat Independent de Protecció a l’Informant, A.A.I., o bé, al corresponent de les autoritats o òrgans autonòmics.

Què caldrà indicar?

  1. La data de la comunicació.
  2. L’empresa, àrea o lloc on s’han produït els fets.
  3. Des de quan s’han estat produint els fets i si els fets continuen succeint en l’actualitat.
  4. La identificació dels responsables de la presumpta infracció o irregularitat.
  5. La descripció amb detall de les circumstàncies que s’han donat, i en la mesura de lo possible, acompanyar les proves que ho avalin.
  6. Indicar un domicili, adreça de correu electrònic o lloc segur on rebre les notificacions, o bé, renunciar a rebre-les.

Quines garanties té la persona informant?

  • Es garanteix la confidencialitat de les dades, aplicant-se les mesures adequades per fer-ne l’ús correcte i salvaguardar els drets de totes les persones implicades.
    Així mateix, es garanteix que les comunicacions puguin ser anònimes.
  • En cas d’identificació de la persona informant, el dret a preservar la seva identitat, així mateix garantit respecte la persona o persones presumptament responsables de l’incompliment comunicat.
  • En el tractament de les dades personals, seran sempre rigorosament observades les mesures de seguretat adequades, pertinents i proporcionades, d’acord amb el que estableix la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal, exclusivament per a gestionar la comunicació rebuda i durant el temps imprescindible per a la seva resolució, garantint en tot moment l’exercici dels drets dels interessats legalment establerts.
  • Es garanteix expressament que no s’adoptaran represàlies directes o indirectes respecte les persones informants, a menys que la investigació determini que la comunicació és falsa i que la persona que l’ha realitzat era conscient de la seva falsedat, actuant de mala fe.

Com es gestiona la comunicació?

Les informacions que es rebin per mitjà d’aquest Canal seran tramitades de conformitat amb el Procediment de gestió d’informacions creat a l’efecte, i aprovat pel Consell d’Administració.

La resolució dels fets informats es comunicarà a les persones implicades en el termini de tres mesos, a comptar des de la data de l’acusament de rebuda o del venciment del termini de set dies des de la recepció de la comunicació, amb possibilitat d’estendre’s fins a tres mesos més, en funció de la complexitat de l’assumpte, prèvia comunicació a les parts implicades (llevat que la persona informant hagués renunciat a rebre comunicacions).

Per a més informació contacta amb nosaltres trucant al 900 842 802

Demana més informació sense cap compromís i descobreix tots els avantatges de les nostres assegurances!

Cesió de dades de caràcter personal

Amb l'enviament d'aquest formulari, autoritzo a MGC Consultors i Gestors de Riscos, Corredoria d'Assegurances S.L. (en endavant, MGC) a fer-ne ús de les dades cedides, per a informar-me de serveis i productes que puguin resultar del meu interès.

Soc coneixedor de que qualsevol utilització de les meves dades personals s'efectuarà sempre respectant el contingut de la legislació vigent i observant les mesures de seguretat aplicables i la deguda confidencialitat.

He estat informat que les meves dades personals s'integraran en un fitxer automatitzat, que està en poder de MGC i del qual aquesta n'és responsable, i que se'm garanteixen els meus drets d'accés, rectificació, oposició i cancel·lació, per a l'exercici dels quals puc dirigir-me a la seu de MGC, ubicada als núms. 5-11, del carrer Tuset de Barcelona.